Активний відпочинок
учнів: різноманітний, проводиться з метою
попередження гіподинамії, відновлення працездатності, позбавлення емоційного і
нервового напруження, зумовленого навчальною працею, задовольняє потребу учнів
у спілкуванні та духовному збагаченні, що є невід’ємною
складовою роботи ГПД.
Вільний час — це найскладніший етап і одночасно — найцікавіший, адже вимагає від
педагога широкого спектру знань. Виховні заходи, колективні творчі справи,
організація свят, ігри, клубні години, бібліотечні години, години спілкування — це неповний перелік форм
роботи з дітьми у цю годину.
Безумовно, за змістом діяльність молодших
школярів у вільний
від уроків час має бути привабливою і відповідати різнобічним інтересам дітей; за організацією — зважати на ініціативу дітей, надавати можливість свободи вибору
змісту і форм діяльності, наскільки це
доцільно.
Групи
продовженого дня за своєю ідеєю - дуже цінна форма виховання. Саме тут
створюються сприятливі умови для того постійного духовного спілкування
вихователя і дітей, без якого немислиме виховання емоційної культури", -
говорив В.О. Сухомлинський. Діяльність груп продовженого дня відкриває широкі
можливості для надання кваліфікованої допомоги учням у виконанні навчальних
завдань, усуненні прогалин у знаннях, створює сприятливі умови для задоволення
різноманітних інтересів учнів, організації дозвілля вихованців, проведення
позакласних заходів.
Отже,
організації ігрової діяльності учнів на ГПД є обов’язковою. Для дитини
особлива цінність гри полягає не тільки в тому, що вона дає їй можливість як
загального, так і фізичного, духовного зростання, а й у плані підготовки до
різних сфер життя. Гра для дитини наділена ще й дослідницьким змістом, який дає
змогу моделювати все те, що існує поза грою. Саме через гру дитина швидше
знайомиться з правилами та нормами спілкування з оточенням - із світом природи,
з людьми; швидше опановує навичок і звичок культурної поведінки.
Ігрова діяльність характеризується
багатовимірністю впливу на формування особистості - з нею пов'язується
трансформація психічних процесів, удосконалення пізнавальної діяльності,
розвиток соціальних якостей і форм поведінки, здатності дитини до творчості.
Гра тісно пов'язана з розвитком базових засад особистості - вона є такою формою
творчості, яка реалізує здібності і потреби людини. Між грою та іншими видами
дитячої діяльності немає чіткої межі. Вона, спонтанно інтегруючись із
комунікативною, інтелектуальною, творчою, трудовою, спортивною, дозвільною та
іншими видами діяльності, поступово змінюється, і разом із змінами гри
змінюється, дорослішає дитина, виховується любов до знань, бажання вчитися. Це
зумовлює необхідність посилення уваги до гри в організації ігрової діяльності в
групі продовженого дня.
Немає коментарів:
Дописати коментар